De roadtrip begint ... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Frans Joke - WaarBenJij.nu De roadtrip begint ... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Frans Joke - WaarBenJij.nu

De roadtrip begint ...

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Frans Joke

19 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

18 juli 2011 naar Olympic NP

We laten ons het ontbijt nog maar eens goed smaken, het is afwachten wat het volgende logeeradres in petto heeft. We checken uit en de auto staat klaar, de koffers gaan in de auto, de roadtrip gaat beginnen! En ja, de zon doet vandaag z’n best en schijnt. Nog een sms-je van Stefan en Giulia dat ze op Milaan-Malpensa wachten op hun vliegtuig. Wij westelijk, zij oostelijk richting Vietnam en Thailand. Ook hun reis gaat beginnen. We laten Seattle achter ons en rijden in noordelijke richting naar Edmonds waar de ferry vertrekt naar Kingston. Die is nl. rustiger dan de vanuit Seattle vertrekkende ferry. Het is ongeveer 20 minuten rijden. We kopen een kaartje voor de veerboot ($ 22,- totaal) en rijden het haventerrein op. De boot van 10.00 uur vertrekt net dus we moeten wachten op de volgende. Binnen 10 minuten arriveert de boot vanaf de overkant en na het ontschepen mogen we aan boord rijden. Het is net zo’n boot als de ‘Midsland’ van Terschelling, een autodek en daarboven een zitgedeelte, restaurant en dek. We wachten op het zonnedek (behoorlijkkoud trouwens) tot we onderweg zijn en nemen wat foto’s van de Puget Sound en halen dan een take away koffie, die meegaat in de auto. Al echt Amerikaanse gewoontes nemen we aan... Na aankomst rijden we naar Port Townsend, het landschap bestaat uit bossen en heuvels en het is aangenaam en rustig rijden. In Port Townsend wat mooie Victoriaanse gebouwen en een leuke hoofdstraat. Opvallend hier de vele antiek- en rommelmarktachtige winkeltjes en galerieën. Er is een winkel waar zelfs de gehaakte gordijnen hangen die hetzelfde patroon hebben als wij in ons eerste huis aan de Uranus voor het raam hadden. En nog veel meer uit grootmoeders tijd, dat mag duidelijk zijn. Het is een drukke plaats en het is ook de aankomstplaats van weer een andere overtocht. Overal zicht op het water. We gebruiken er de lunch en gaan dan door in westelijke richting naar Olympic National Park. We rijden door plaatsen waar de Indiaanse invloeden herkenbaar zijn, veel totempalen en maskers overal o.a. in Sequim. Het komt ook terug in allerlei namen. We tanken bij Safeway en hier word je als Nederlander echt blij van: 3/4 tank voor € 21,- omgerekend. Zo tegen 4 uur melden we ons in Lake Crescent Lodge aan het gelijknamige meer. Een prachtige locatie. Een blauwgroen glashelder meer omringt door beboste bergen en heuvels. Hier diverse gebouwen en verschillende soorten kamers. Wij hebben nr. 305, een Pyramid Mountain room en kijken uit op een grasveld, bomen en door de bomen op het meer. ons gebouw ligt wat achteraan in de bossen. Het hoofdgebouw van de lodge stamt uit 1916 en is echt een plaatje, met een enorme open haard en antiek ingerichte lobby, mooie veranda. We verkennen de directe omgeving, fotograferen wat en zoeken dan een luie stoel aan het meer in de zon. Met wijn en bier veel plezier :)! Het is heerlijk toeven en de zon brandt aardig, dit is het ware vakantiegevoel. Dat houden we wel een poosje vol. Begin van de avond wordt het koeler en frissen we ons op. Voor het avondeten reserveren we in het restaurant van de lodge, we hebben geen zin meer op pad te gaan voor een hap. In de lobby toch gratis Internet, dus we maken dit verhaal en jullie zijn weer helemaal up-to-date.