Weer veilig thuis in Nederland - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Frans Joke - WaarBenJij.nu Weer veilig thuis in Nederland - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Frans Joke - WaarBenJij.nu

Weer veilig thuis in Nederland

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Frans Joke

06 Augustus 2011 | Nederland, Utrecht

Na de cappuccino en m'n korte verhaaltje (met dank aan de gratis Wifi op de luchthavens tegenwoordig) op airport SFO, hebben we een luchtje gescoord in de duty free shop en met de dollarkoers van 71 cent was dat erg gunstig qua prijs. Nog wat gelopen, maar de luchthaven van SFO is niet echt wat je noemt opwindend. Dus besloten wat te eten, omdat KLM pas rond vier uur wat zal serveren naar onze verwachting en het vandaag een vroeg ontbijtje was. We nemen een 'bowl' soep allebei, zie foto. Da's dus een uitgehold brood van min. 20 cm. met soep erin. Nog niets geleerd deze drie weken, Amerikaanse portie!!!!
Wat eten betreft. In de States hebben wij vaak samen een portie genomen, niet uit zuinigheid. Als men merkt dat je Europeaan bent wordt er zelfs gevraagd of je wilt 'sharen', super toch! Dan heb je nog ruim genoeg. Laat ik nog even vermelden dat we de VS hebben gedaan zónder McDonalds, KFC, Burger King etc. Alleen Subway hebben we van de fastfood ketens bezocht.
Dan de vlucht. Wij vertrokken gisteren een half uur na schematijd nl. 14.30 uur Pacific tijd. Het boarden verliep wat chaotisch omdat een groot aantal mensen zó graag aan boord wilde, dat men niet luisterde naar hetgeen de grondstewardess omriep nl. de volgorde waarin rijen en zones aan boord mogen. Dat staat duidelijk op de instapkaart ... maar ja. Wij hadden stoelen 12D en 12E en gingen als laatste groep aan boord, omdat deze stoelen vlakbij de deur zijn en voorin. We zaten zgn. comfort economy zone en dat is beslist de meerprijs waard. Zeker wat Frans betreft, ik ben klein maar met bijna 2 meter zijn zijn benen altijd te lang of is de ruimte tussen de stoelen te klein. Maar nu niet, zelfs hij hield ruimte over. Bijkomend voordeel is ook dat je in dit gedeelte van de Boeing 747-400 maar 5 stoelen op een rij hebt, 3 om 2. Wij dus samen. Daarnaast zit nl. de keuken, waar je totaal geen last van hebt. Het voelt dus alsof je in een apart gedeelte van het vliegtuig zit. En zeker zo'n 747 is best een massa mensen met ca. 400 passagiers aan boord. We zitten dus comfortabel en de verzorging is vriendelijk en goed. De lichten gaan al snel na de warme hap uit, we vliegen met de tijd mee en dus eigenlijk 's nachts, hoewel dat niet zo voelt als je om half 3 vertrekt. Boven de Atlantische Oceaan wel wat turbulentie, maar niet lang of heftig. Boven Europa wordt een warm ontbijt geserveerd, tussendoor de nodige drankjes en snacks als je wilt. We landden om exact 09.00 uur Nederlandse tijd op de Kaagbaan, met als voordeel maar vijf minuten taxiën. Dan staan we aan gate F7 en gaan op naar bagageband 15. Tja, dan duurt het wachten altijd -te- lang. Maar Vera staat inmiddels voor de terminal (Gerhard moest werken) en wij lopen naar de auto en zijn met onze privé taxi binnen een half uur aan de dijk. Stapels post, nieuwe winter reisgidsen etc. Het uitpakken kan beginnen ..... De eerste was er maar gelijk in, wat verse groenten-fruit-brood halen en dan breekt het ons op. Beiden wel de ogen dichtgedaan, maar niet geslapen aan boord KLM dus maar een siesta ingelast. Gerhard komt rond drie uur langs en we waren echt in dromenland, dus maar goed misschien dat hij riep, anders komen we vanavond niet in slaap. Stefan stuurt een sms uit Thailand (verblijft inmiddels op Koh Samui en heeft Vietnam na ruim 2,5 week afgerond). Dan gaan we poes Robin ophalen bij Willem, die heeft denken wij ook Amerikaanse porties gegeten, want is goed aangekomen. In de kattenbox mee naar huis. Vanavond lekker simpel voor ons samen een patatje gehaald met een bal gehakt. Sluiten we toch nog 'in ere' af.

Bij deze weten jullie dus, dat we goed, gezond, gebruind en vooral veilig zijn aangekomen!